Re: Fördel av förkompilerad kärna?

* Thomas Lundqvist (thomasl@ce.chalmers.se) [011127 09:47]:
> Idealt skulle en uppgradering av kärnan med alla extra moduler
> ske automatiskt. Extra moduler borde inte behöva hela
> källkoden. T ex så har lyckats bygga ihop nvidia-modulerna med
> bara kernel-headers paketet. Det borde kunna räcka i flera
> fall...

jag tror inte att det är mögligt. T. ex. mplayers mga_vid kernel
modul ligger någonstans i
/home/andreas/MPlayer-cvs/main/drivers/... Hur bodde kernels
post-install script komma reda på det?

Men att compilera om alla dessa kernelmoduler själv (jag behöver
bara en modul) funkar bra om man använder präcis samma
kernel-headers-version än kernel-image-version. normalt behöver
man en link (linux -> kernel-headers-2.4.25-i586-smp) för någon
configure eller make filer.