Re: MAILHÄMTNING FUNKAR INTE.

Hej!

Det beror förmodligen just på det som fetchmail säger. Servern
tillåter inte access till pop tjänsten.

Får ni hämta med pop3? Fungerar det i något annat system?

Om servern tillåter pop3 kan du testa med:

nila:~$ telnet mail.xxx.com pop3
Trying 195.84.181.86...
Connected to flamingo.xxx.com.
Escape character is '^]'.
+OK POP3 flamingo v7.64 server ready

nila:~$

Fungerar detta så skall det fungera. För du connection refused så är
inte problemet ditt utan den som administrerar servern.

Kanske använder ni pop3 över ssl eller imap?

Fler frågor än svar. Men man måste veta mer...

  /Marcus