Hjälp att installera debian på ss20?

Jag har problem med att installera debian 2.2r3 på en
sparcstation 20.

I mina försök att installera från cdrom bootar det
igång men när jag försöker skapa floppy att boota
från går det inte inte heller funkar det när jag
bootar från disk. Det blir bara "Illegal Instruction"
direkt vid bootningsförsöket.

En sak jag märker att att det blir en varning för
modutils när jag bootar från cdrom, det varnar för att
/dev/tty4 (tror jag det var) inte går att skapa, inte
heller går det att installera modulerna till kärnan
i installationen, det brir något "Operation not
permitted" (tror jag det var...

Är det någon här som har erfarenhet av liknande och är
beredd att hjälpa mig igång? Hör då av dig är du snäll.

Mvh,

/ChJ