Re: alsa (var: trasig /dev/dsp0)

On Sat, 17 Nov 2001, Martin Juhlin wrote:

> Hej
>
> Mitt tips är att du skapar dig din egen alsa-image fil med hjälp utav
> packeten alsa-source, kernel-package och källkoden till kärnan....
>
> MvH
> 	Martin

Jag har också försökt mig på alsa och märkt att kernel-modulerna
saknas (2.4.12) och kraschat mitt föregående fungerande
ljudsystem...

Jag försöker klara mig utan att behöva källkoden till kärnan, men
jag får kanske ge upp. I fallet med nvidias
grafikkortsdrivrutiner har jag faktiskt lyckats bygga paketen
enbart med hjälp av kernel-headers. Det kanske räcker även i
detta fallet?

/Thomas