alsa (var: trasig /dev/dsp0)

Tyvärr verkade det där inte fungera, så jag ställer en annan fråga.

Hur får jag alsa att fungera?
Jag har ett i810 och kör unstable, men problemet är att alsa-modules bara finns till kernel 2.4.5 och jag kör 2.4.13.
Framtills jag krånglade sönder /dev/dsp0 så körde jag på kärnans ljuddrivrutin och det fungerade halvbra. Bl.a. så spelades mono-mp3:or och festival/rsynth i dubbel hastighet.

vad göra?

/Mattias

On Sat, 17 Nov 2001 12:42:39 +0100 André Dahlqvist <andre.dahlqvist@telia.com> wrote:

> cd /dev
> MAKEDEV audio
> --
>
> André Dahlqvist <andre.dahlqvist@telia.com>

  mattias östergren  | /"\
   compsci student   | \ /  ASCII Ribbon Campaign
    gävle, sweden    |  X     No HTML in e-mail
 http://spikboll.net | / \