Re: Kan inte boota upp Debian efter mickel i /etc/modutils/paths

Michael Dalvald <michael@dalvald.nu> writes:

> Har uppdaterat kärnan från 2.2.19Pre17 till 2.4.13-k6. När jag väl kör
> med den nya kerneln så var man tvungen att köra med fulla pathen när
> man skulle installera en modul. (insmod

Bruger du Potato eller Woody. Den modutils-pakke der er i Potato
virker vist ikke med 2.4-kerner. Du kan finde pakker, der skal
opdateres fra potato for at bruge kerne 2.4 på:

   http://www.fs.tum.de/~bunk/kernel-24.html

                                -- Allan Olesen på dk.edb.system.unix