Kan inte boota upp Debian efter mickel i /etc/modutils/paths

Hej!

Jag har ett _rätt_ stort problem. Är van vid att använda Linux (Debian, numera 2.4.13-k6), men tänkt jag skulle börja testa runt lite och uppdarea kernel mm.

Har uppdaterat kärnan från 2.2.19Pre17 till 2.4.13-k6. När jag väl kör med den nya kerneln så var man tvungen att köra med fulla pathen när man skulle installera en modul. (insmod /lib/modules/2.4.13-k6/kernel/drivers/net/8139too.o) Vilket gjorde att jag inte heller kunde få den att lägga till modulen vid boot. (Om jag la in den i /etc/modutils/modules (tror jag den hette, kan inte kolla..)) så laddades den inte. Så på anvsning från en kompis la jag in pathen till dem i /etc/modutils/paths. (t.ex. /lib/modules/2.4.13-k6/kernel/drivers/net) och körde update-modules. Allt verkade bra, kontrollerade sökvägarna i paths och startade om.. Efter en bit in i booten så stannar burken på ett ställe och klagar konstant på patherna som jag skrev in i /etc/modutils/paths. Hinner inte se exact vad det står, den loopar dem fort. Om jag bootar från rescue disken så kommer den bara till det läget och börjar klaga på pathen där oxo..

Finns det något sätt att komma in i burken igen för att ta bort patherna i /etc/modutils/paths???

--
  Sincerely, Michael Dalvald
     __