Re: ofullst?ndig inloggning

  Låter som ett delikat problem.. :/ Shellet ska i vilket fall som
  helst starta med eller utan config filer. Du kan ta bort relevanta
  filer i /etc och $HOME och fortfarande logga in. Har du provat att
  starta maskinen med "init=/bin/sh" som argument till kärnan du
  laddar? Skriv t.ex. "Linux-a-la-Kaddik init=/bin/sh" och den kommer
  att starta upp direkt till shellet. Inga initlevel rutiner mao. Om
  det inte skulle fungera kan du prova att föra över de filer du
  tror fattas på olika sätt. Om du har ssh (vilket du borde ha)
  så kan du kanske använda scp? (Kan inte garantera att scp
  fungerar i ditt läge)

Holmboe

++ 01/11/01 09:43 +0100 - Kaddik: