Re: VAD ÄR FEL I MIN PPP-UPPKOPPLING.

On Sun, Oct 28, 2001 at 10:36:33PM +0100, Anders Holmberg wrote:
| Hej!
| Jag har fått problem med min ppp uppkoppling.
| Det är så att när modemen får kontakt är det ju tänkt att /etc/ppp/ip-up
| körs men den körs inte.
| Jag får hålla på och använda pon ett tag och koppla upp mig flera gånger
| innan den körs.
| Sen ska man ju koppla ner och då körs inte heller /etc/ppp/ip-down av
| någon besynnrlig anedning.
| Vad talar om för vad att ip-u och ip-down ska köras?
| Detta har uppträtt de senaste veckorna.
| Finns här någon som haft liknande probolem.
| Vad gör aåt det?
> [...]

Hej Anders,

Skippa caps-lock när du skriver ditt subject nästa gång.
En bra sida om nätikett: http://home.pi.se/harby/netiquette.html

För att lättare kunna hjälpa dig så behöver vi mer information.
Exempel på bra information är:
 - Vilken version av debian?
 - Hur ser din konfiguration ut?
 - Vilken version av ppp paketet har du installerat?
 osv..

Sen vill jag starkt motsätta mig att man skickar två mail om samma
problem med bara några dagars mellanrum till listan.
Vi såg ditt första mail.

--
 .''`. Fredrik Steen, stone@debian.org
: :' : 2CD6 C838 BE77 795F 5EF1  3E5B DA91 EE7B A58E 164