Re: ADSL (sic...:-) i Debian

On Friday 19 October 2001 15.55, Martin Berg wrote:
> Nu blir jag antagligen hårdflamead men:
>
> Vad har news.telia.se i en Debian-lista att göra?
Det var ett tips från Gustaf Erikson till mig om var jag skulle ha kunnat
hitta mer information om konfiguration av Telias ADSL i Linux, ett väl
befogad råd på vilken användarlista som helst.

> Konfiguration av DNS är inte Debian-specifik liksom inloggning på Telias
> ADSL-tjänst.
Detta är helt fel! Den som känner till fler än en Linux distribution vet att
konfigurationen av dessa är INTE identisk mellan dem, konfigurationsfilerna
har inte alltid samma namn och ligger då ofta inte heller på samma platser.

> Det finns säkert en luser.questions på någon newshoj någonstans.
En kryptisk kommentar som jag kanske är för dum för att förstå, är det måntro
nybörjarmobbning det är frågan om? Vill man inte ha nybörjare här?

> Min inbox är tung nog utan en massa skitinlägg.
Den här listan prenumrerade jag på för länge sedan (2-3 år), de perioder jag
inte har använt Debian har prenumerationen fått rulla på eftersom inläggen
har varit så få i alla fall. Skitinlägg tycker jag inte att jag sätt mycket
utav här.

> Trevlig helg
Tack det samma... :-)

> Martin Berg, lågt blodsocker.
Ta en banan, mig brukar det hjälpa... ;o(|)

MVH,
Helgi Örn

--
Frige Karolina Johnsson -- Skriv under Petitionen