Vad platsar på listan (var: ADSL (sic...:-) i Debian)

Jag spinner vidare lite på denna tråd fastän den förmodligen egentligen
borde dödas direkt. Vi behöver ju inte göra den alltför långdragen...

On Fri, Oct 19, 2001 at 05:18:27PM +0200, André Dahlqvist wrote:
> Om det är Debian-specifikt eller inte är ganska ointressant.

Ifall jag vore osympatisk så skulle jag nu säga att ni båda har fel. Fast
det är nog inte hela sanningen & allt jag kan ju givetvis inte säga något
mer än min egna åsikt.

I mitt tycke så borde ämnena som diskuteras på listan i största möjliga mån
handla om debian-specifika ämnen. Det finns trots allt en uppsjö andra
forum att ställa de mer allmänna frågorna i. Min uppmaning till alla är att
använda de forumen i första hand & den här listan om inte svaren ges någon
annan stans.

> Du måste skämta? Om trafiken på denna lista är för hög (hur du nu kan
> tycka det) i din smak så tycker jag att du ska avsluta din prenumeration
> på den.

Än så länge tycker jag kvalitén på inläggen håller sig så pass hög att
listan är värd att läsa. Det har dock blivit mer som jag tagit bort väldigt
omgående på sista tiden. Jag hoppas det inte är en trend som håller i sig.

> Hög trafik sa du. Av de listor som jag prenumererar på så är
> debian-user-swedish den överlägset minst trafikerade listan. Sedan den
> 29 september ser statistiken ut på följande sätt:
>
> 8414900    347 /var/spool/mail/andre
> 175549     51 IN.debian-user-swedish

Vad innebär siffrorna? Statestik utan förklaring är oftast värdelös.
--
/Martin