Re: ADSL (sic...:-) i Debian

Martin Berg <martin@default.nu> wrote:

> Vad har news.telia.se i en Debian-lista att göra?
> Konfiguration av DNS är inte Debian-specifik liksom inloggning på Telias
> ADSL-tjänst.

Om det är Debian-specifikt eller inte är ganska ointressant. På denna
lista råkar vi använda Debian, och då hjälper vi folk som har problem
med olika saker i sin användning av Debian. Att få sin internetuppkoppling
att fungera kan vi hjälpa till med, även om problemet inte måste lösas på
något Debian-specifikt sätt.  Detta är en lista för användare av debian,
och skulle man inte få fråga saker som kan tyckas för "generella" så skulle
den vara ganska värdelös.

> Min inbox är tung nog utan en massa skitinlägg.

Du måste skämta? Om trafiken på denna lista är för hög (hur du nu kan
tycka det) i din smak så tycker jag att du ska avsluta din prenumeration
på den. Hade någon ställt frågor om stickning eller liknande kan jag
förstå din reaktion, men i detta fallet var den bara förbannat gnällig.

Hög trafik sa du. Av de listor som jag prenumererar på så är
debian-user-swedish den överlägset minst trafikerade listan. Sedan den
29 september ser statistiken ut på följande sätt:

8414900    347 /var/spool/mail/andre
5689378    1374 IN.debian-devel-changes
2256853    545 IN.debian-private
175549     51 IN.debian-user-swedish
757625     182 IN.fvwm
21435435   4513 IN.linux-kernel
502927     71 IN.linux-usb-users
638450     313 IN.mozilla-bugzilla
3671722    628 IN.mplayer-devel
3931669    906 IN.mplayer-users

> Martin Berg, lågt blodsocker.

Ta ut ditt dåliga humör på någon annan än på folk som försöker få hjälp
på den här listan. Ingen tvingar dig att vara prenumerant.
--

André Dahlqvist <andre.dahlqvist@telia.com>