Re: musproblem -> netikett

Quoting mattias/spikboll <amentia@hotpop.com> [18 Oct-01 20:44]:

> det där förstod jag inte.

Jag funderade också på vad som menades, och jag kom fram till detta[1];
Du klagar på att HTML inte hör hemma i email, eftersom det är dålig
netikett. Men å andra sidan så har du en rätt fet signatur, som
i sig själv är dålig netikett, dvs en motsägelse.

McQ är förkortningen på George McQuary, som hade en regel om  storleken
på signaturer. Dvs, man bör hålla sig inom 4 rader * anständigt antal
kolumner, typ 70.

Du kanske skulle kunna ha en sån här .sig istället?

|    Mattias Östergren    |  /^\                        | bla bla
| CompSci Student, Sweden |  \ /  ASCII Ribbon Campaign | hej och
| http://www.spikboll.net |   X      No HTML in e-mail  | hå
|    bla bla bla          |  / \                        |

Vill du läsa mer, ta en titt på

http://www.math.fu-berlin.de/~guckes/afw/

Mvh,
 Stefan