musproblem (var Re: Unidentified subject!)

On 18 Oct 2001 13:33:33 +0200
Gustaf Erikson <gustafe@home.se> wrote:

> Vilket protokoll använder du?
>
> Körde du XF86Setup för att generera din /etc/X11/XF86Config? Där kan
> man testa olika protokoll för musen interaktivt.

XF86Setup finns inte i X86Free 4, utan har ersats av xf86cfg som inte hjälper ett dugg.

Så här ser det ut i min XF86Config-4, vill ni se hela filen så kan ni titta på http://hem.passagen.se/webplats/temp/XF86Config-4

Section "InputDevice"
        Identifier  "Mouse0"
        Driver      "mouse"
        Option      "Device" "/dev/psaux"
        Option      "Protocol" "PS/2"
        Option      "Emulate3Buttons" "on"
EndSection

Trackballen (och en vanlig PS/2-mus jag testkontrollerade med) fungerar med dessa inställningar perfekt i RH7.1 med XFree 4.1.0 men inte i Unstable med samma X och ännu sämre i Testing med XFree 4.0.1. Att använda en vanlig PS/2-mus gjorde som sagt ingen skillnad.

> Ingen större mening att klaga på HTML-mail när ens sig inte är McQ...

det där förstod jag inte.

On Thu, 18 Oct 2001 14:27:43 +0200 (MEST)
Fredrik Jonson <pt97fjo@student.bth.se> wrote:

> Debian drar igång gpm[1] åt dig automagiskt, kolla att det inte är
> den som ligger och snor mushändelserna för X.
>
> Det går att konfigurera X att ta mushändelser via gpm så att man
> kan ha både gpm oxh X igång samtidigt.

GPM kör jag både i RH och debian och jag har aldrig varit med om att det stör. Fixar RH detta på något sätt av sig själv?

 |    Mattias Östergren    |
 | CompSci Student, Sweden |
 | http://www.spikboll.net |
  _