Re: Unidentified subject!

On Thu, 18 Oct 2001, mattias/spikboll wrote:

> Nästan allt fungerar perfekt och jag älskar verkligen apt. :)

Visst är det religiöst =)

> Mitt problem är att jag inte får min trackball (logitech
> marble mouse) att fungera ordentligt i X. Pekaren hoppar och
> klickar sporadiskt när jag rullar kulan, speciellt om jag rör
> den fort eller nära skärmens kanter.

Debian drar igång gpm[1] åt dig automagiskt, kolla att det inte är
den som ligger och snor mushändelserna för X.

[1] = gpm, mushanterare för terminalläge.

Det går att konfigurera X att ta mushändelser via gpm så att man
kan ha både gpm oxh X igång samtidigt.

HTH / fredrik =)
--
Fredrik Jonson