[OT] Arvoden för programmering, administration etc

Det här frågan relaterar inte till listans ämne men jag tror att
publiken här den bästa att fråga.

Jag har under många år arbetat som frilansskribent. Förra året gjorde
jag ett uppehåll i skrivandet och arbetade som programmerare hos
http://www.globalgenomics.com. Nu har jag återgått till skrivandet men tar
enskilda programmeringsuppdrag från min gamla arbetsgivare.
Jag har också tänkt söka uppdrag från andra. I första hand är jag
intresserad av pythonprogrammering, men har redan åkt på en del
linuxadministration.

Var är rimliga arvodesnivåer för programmering och systemadministration?
Finns det någon jobsökarsajt som förmedlar uppdrag snarare än anställningar?

ciao o

--
oivvio polite

cell +46 (0)709 30 40 30 / phone +46 (0)8 669 64 18 / fax +46 (0)8 84 00 18
varvsgatan 10A / s-117 29 stockholm / sweden