Re: CD-BRÄNNING.

Anders Holmberg wrote:

> Hej!
> Jag ger upp.
> Finns här någon som vet hur mkisofs fungerar?
> Manualen är ju urkass.
> Det var bland det sämsta och krångligaste jag läst.
> Finns det något bättre brännar program eller liknande?
> Jag vill kunna göra en iso-image som jag sen kan bränna.
> Vad rekomenderas?
> På min maskin finns cdrecord cdwrite och mkisofs och jag tror att cdroast
> finns men det är väl x och det vill jag inte använda.
> /Anders.

Du kan använda "mkhybrid" istf "mkisofs".  Om det är mycket lättare vet
jag inte, men jag har nästan för mig det (har inte använt mkhybrid på
ganska länge och mkisofs på riktigt länge...).  mkhybrid fixar dessutom
joliet-indextable (om du ber det), kommer inte ihåg om mkisofs gör det.

Vill du göra det lätt för dig så starta X (eller windows), jag vet inte
om det finns några riktigt enkla text-program för cd-bränning.

// Emil