Re: Muchos gracias!

On Mon, Jul 09, 2001 at 11:27:37PM +0200, Jonas Anderson wrote:
>          nu ?r jag v?l en gl?djed?dare men ?r det rekomendabelt
>          att styra mot unstable innan man f?tt till stable?

   Nar jag gor nyinstallationer nu for tiden sa brukar jag bara gora en
valdigt enkel base install, och sedan ga unstable direkt. Pa det sattet
sa slipper du de flesta upgraderings problemen. "apt-get dist-upgrade"
brukar funka ok for hela system, men man brukar fa gora att par
"dpkg --force-[whatever]" innan man ar klar...

   Och forresten, skippa testing. Bara for att packages inte flyttas ner
forran dom ar ok, sa saknas dom och man far ett system som ar varre an
unstable.

>          sj?lv skulle jag rekomendera en f?rsiktigare strategi, kanske
>          ha ett system som ?r enkelt och funktionellt och en experiment
>          burk eller partiton.

   Jupp. Det finns inget battre satt att lara sig an av sina misstag :-)

--
Mats Rynge

"A common mistake that people make when trying to design
 something completely foolproof, is to under-estimate the
 ingenuity of complete fools."  -- Douglas Adams