Re: Ännu en nybörjare =)

        när det gäller linux o f a kanske debian är det väldigt klokt att
        ta saker stegvis. gör det som är viktigast först (en fungerande
        installation, internet osv ) och ta sen finesserna, de flesta pro-
        blem har ngn annan redan stött på så sökningar i nyhetsgrupper
        brukar ge bra och snabba svar. att döma av ditt brev tänker du
        rätt. har för mig att 2.2 är konfigurerad för att installera paket
        från cd. "apt-get update" sen "apt-get install <paketnamn.deb>"

om du använder apt-get eller dselect får du förslag på vad du behöver installera för att få ett program att fungera. det brukar vara bra att föra ngn slags dagbok över problem och hur man löser dom. tålamod är en dygd.
        välkommen till debian.

        jonas