Re: ELÄNDES LJUDSTRUL

Hej

Ditt "Sound dma time out error" låter som att du har
något isa kort felinställt i din dator, något pci kort
och ett isa som har samma adresser. Jag föreslår att du
gör följande :

1) Välj att du har ett icke pnp-os samt att du vill
manuellt fördela irq och dma adresser, alltså låt inte
biosen eller linux/windows ställa in irq etc.

2) Reservera dom dma och irq som dina isa kort
använder, det finns säkert en lista under /proc
någonstans om vilka kort som använder vilka irq. Vet
dock ej vilken och kan tyvärr inte kolla just nu. Men
reservera inte mer än nödvändigt.

För att göra en gissning skall du säkert reservera irq
5 och dma 1 till isa och resten till pci, men kolla upp
det föresäkerhetsskull.

Om inte detta löser det vet jag inte ... men informera
gärna user-swedish listan isf om vilka kort du har i
din dator och vilka som är pci/isa och hur dina irq och
dma är fördelade....

MvH
    Martin