Re: Installationsfrågor

> Vill ansluta till Internet med telia-adsl och undrar vilka moduler jag
> behöver installera och hur/när jag konfigurerar uppkoplingen under
> installationen.

Du behöver endast ladda in den modul som används för ditt nätverkskort.
Har du lite tur så kanske inte ens det behövs, om ditt nätverkskort är
vanligt och finns inkompilerat i kärnan.

Har du någon router eller använder du ADSL-modemet direkt? Jag har en
router som agerar som DHCP-server. Under installationen behövde jag då
endast ange att jag ville använda DHCP, och Debian sökte då automatiskt
reda på dhcp-servern, vilken konfigurerade nätverket. Smidigt.
--

André Dahlqvist <andre.dahlqvist@telia.com>