Re: Installationsfrågor

On tor, jun 28, 2001 at 04:13:16 +0200, Tor Kjemo wrote:
> Hej Debianfolket!
>
> Jag vill testa Debian 2.2.r3, och har några frågor innan jag installerar.
> Vill ansluta till Internet med telia-adsl och undrar vilka moduler jag
> behöver installera och hur/när jag konfigurerar uppkoplingen under
> installationen.

Vilken modul du ska använda beror på vilket nätverkskort du har. Under
installationen får du konfigurera moduler med programmet 'modconf'. Det räcker
med att du vet tillverkare och modell på nätkortet för att lyckas hitta rätt
modul.

Lite senare under installationen kommer du att konfigurera nätverket och då
får du en fråga om du vill använda BOOTP/DHCP för att konfigurera ethernet. Då
svarar du ja.

Lycka till.

// Jacob J