Re: Copyright finns inte

> Jag har gjort en deb av ovanstående bok, av Linus Walleij.  Finns det
> intresse för att ha den i Debian?  Jag är lite tveksam till att ha
> bok-paket, men samtidigt är det ju bekvämt att ha div. böcker lätt
> tillgängliga...  Om det är flera som är intresserade så installerar
> jag den, om inte annat för att se vad vi kan göra med böcker o dyl i
> framtiden.  (Läste igenom ett uppfriskande flamewar från debian-devel
> januari 2001 nyss.)

Ja! Jag tycker det är roligt med bokpaket, och just den boken är dessutom
väldigt bra. Om man inte vill ha boken så är det ju bara att strunta i att
installera paketet. Enda nackdelen jag kan komma på är i så fall att det väl blir ett
svenskt paket bara (för boken finns väl inte på engelska?)

Jag hoppas föresten ni vet att man kan beställa boken i pappersform och
snygg tröja med överkryssat C från http://yelah.net/html/butiken/

mvh
David Westlund