Re: Geforce och XFree

Quoting Anders Petersson <demitar@innocent.com> [010207 14:50]:
> De senaste drivrutinerna bor plocka bort alla gamla mesa filer forst (se
> till att installera mesa forst) annars far du kolla readme filen, det ar
> viktigt att du far bort alla gamla filer for annars kor du software anda.
> (nan borde gora ett paket)

$ dpkg -S /usr/lib/libGL.so.1
xlibmesa3: /usr/lib/libGL.so.1

$ dpkg --status xlibmesa3
Version: 4.0.1-1
Replaces: mesag3
Provides: libgl1
Depends: libc6 (>= 2.1.94), xlibs (>= 4.0.1-0)
Conflicts: libgl1, mesag3

.. och eftersom den konfliktar med mjukvaru mesag3 så borde allt
gå smidigt :)  (såvida man inte kompilerat mesa själv och spritt ut
den över hela filsystemet, som jag hade :( )

--
Stefan