Hjälp till och översätt "template" filer

Hejsan

Sedan igår har jag varit sysselsatt med att översätta så kallade
template filer (mallar) från olika Debian paket. Dessa filer innehåller
de frågor som debconf ställer till användaren när ett paket installeras
eller uppgraderas. Jag har hittils översatt ~40 filer till svenska,
men det finns fortfarande massvis med jobb kvar att göra.

Det är där ni kommer in i matchen:-) Är det någon som känner sig
manad att hjälpa till så är det bara att gå till

http://auric.debian.org/~grisu/debian_translation/

och läsa instruktionerna. Det är alltså filerna i "sv" kolumnen som
är intressanta för oss. De filer som är markerade med ett buggnummer
(ex # #83478) har jag redan översatt. Ni får dock gärna besöka dessa
buggar, och kolla igenom mina översättningar...det finns säkert en hel
del att förbättra (man blir lite snurrig i bollen efter alla
översättningar.)

Jag lyckades nyss gå om Tyskarna i antalet översättningar, så nu
hoppas jag att ni kan hjälpa oss behålla den ledningen:-)
--

André Dahlqvist <anedah-9@sm.luth.se>