Re: DSELECT

On Wed, Jan 17, 2001 at 03:55:04PM +0100, Jonas Jacobsson wrote:
> Ola Lundqvist:

> Nej, inte i detta fall. Tror jag inte iaf.
>
> I mitt nuvarande fall gäller det PostgreSQL. Det går utan problem
> att installera med apt-get och då vill den ha 3 arkiv totalt.
> Helt ok.
>
> Testar jag med DSelect så vill den ha 83 nya paket. Inte ok.

Skillnaden ligger (troligen) i hur dselect och apt-get hanterar recommends.
Dselect inkluderar dem (och man kan inte välja bort recommends) medans
apt-get skiter i det.

> Bland dessa hittar vi bland annat "libnet-telnet-perl", "talk",
> "textinfo", "tetex-base", "task-X-window-system", "mutt", "emacs20",
> "tcsh", "wenglish", "xdm", "file", "finger" osv.

Är det nya eller uppdaterade versioner den vill ha?

Uppdaterade, så förklaras det av att det finns uppdaterade helt enkelt, så
blir det om man gör update.

Nya, så är det antingen något fel (som bör rapporteras) eller så rekomenderas
något (mystiskt paket) som i sin tur rekommenderar etc. Men det här låter
snarare som ett fel...

Beskriver du hur du gör (mer exakt) i de båda fallen så ska det nog kunna
utrönas :)

// Mvh Ola