Problem med input devices

Hej

Jag har följt den långa diskussionen om hur man får svenskt tangentbord i
varje liten vrå i debian, och jag har följt alla tips. Nu fungerar å, ä
och ö överallt, men allt fungerar fortfarande inte som det ska.

* Tecknen ] och } går inte att få fram. Trycker man på AltGr+9 eller
AltGr+0 så får man bara tecknen 9 och 0. Tecknen { och [ och alla andra
tecken som man får fram med AltGr fungerar som vanligt. Detta problem
gäller överallt (i bash, i konsoll-program och i x11).

* Backspace har samma funktion som delete, dvs den raderar frammåt i
stället för bakåt. Detta gäller enbart i x11. I Vissa x11-program är det
dock tvärtom, delete funkar som backspace, dvs båda dessa knappar raderar
bakåt.

Jag tror att båda dessa problem uppstod när jag uppgraderade till xfree 4,
men jag installerade också en ny (unstable) version av libc6 samtidigt.

Dessutom har jag problem med musen. Jag har en Dexxa Optical Mouse med fem
knappar och mushjul. Jag har prövat att ställa in XF86Config på både 5 och
7 knappar (eftersom mushjulet ska räknas som två) men x11 vill bara kännas
vid de 3 vanliga knapparna (vänster, mitten och höger).

/Pelle