Sparc 5 & Debian

Hej,
jag håller på att försöka att installera debian på en sparcstation 5,
jag vet tyvärr inte om det är en 170 turbo(har förstått att den är
problematisk, vet någon hur jag kollar vilken processor som fins i
sparcstation.)

Mitt mål är att få in Linux med en apache webserver med php/mysql stöd.
Är det någon som vet om det går att få in på sparcstation 5 ?

Under installationen nu så stöter jag på alla möjliga problem med att
den hänger sig under första instalationen till att den vid första
rebooten hängers sig och säger att den inte kan hitta arp/rarp paket.

Jag är tacksamm för all hjälp.
Jimmy Lantz
Lund