RE: Sparc 5 & Debian

> Mitt mål är att få in Linux med en apache webserver med php/mysql stöd.
> Är det någon som vet om det går att få in på sparcstation 5 ?

Ja, det ska inte vara några problem. Jag har en liten Sparcstation LX,
("skokartongen" med sun4m 50MHz, 48Mb ram) som just kör apache/php4/mysql.

Använder den iofs mest pga av att den är så liten och söt, men den
fungerar ypperligt. :)

> Under installationen nu så stöter jag på alla möjliga problem med att
> den hänger sig under första instalationen till att den vid första
> rebooten hängers sig och säger att den inte kan hitta arp/rarp paket.

Så säger sparcen om den har "boot-device=net" satt i nvram. Den letar
efter en RARP-server som kan tillhandahålla en IP åt den.

1. Tryck [Stop]-A för att få bootprompt
2. 'n' för new command mode
3. frågar den efter nvram-lösen så skriver du in det
4. skriv 'setenv boot-device=floppy disk' för att ändra bootordning
5. skriv sen 'nvramrc' för att spara inställningarna i nvram
6. 'boot' för att boota om

Skulle du inte ha nvram-lösenordet tillhands så kan du boota från en
rescuedisk och använda prtconf(8) och eeprom(8) för att ändra det.
Finns dom inte på rescuedisken så hör de till paketet sparc-utils.

Hoppas du får fart på burken!

// David

\ David Härdne - david@hardne.net - PGP: cybe.net/pub.asc \