Re: Liknande problem med B3:s nät (Was Problem med IPtables baserad brandvägg.)

From: "Ingemar Fällman" <Ingemar.Fallman@UMDAC.UmU.SE>
> Jag har ett liknande problem med Bredbandsbolagets nät och
> dom kör också dhcp, men när min leastid går ut så får jag
> nytt ipnummer vilket leder till att all routinginformation blir
> felaktig.. så jag blir tvingad att down:a och up:a mitt interface
> med jämna mellanrumm för att det ska fungera.

Potato kör jag.

Jag har också BBB-nät, använder pump som DHCP-klient (den var ju
förinstallerad).

Upplever nästan samma problem, tror jag (har inte kollat om det är just
routingen som fallerar). Men det händer bara en gång, ungefär en halvtimme
efter boot. Om jag då startar (om) pump så fungerar det sedan tills jag
stänger av datorn.

Datorn brukar vara uppe omkring 6-72 timmar i taget. (Jag tar ner den ibland
för att den väsnas så.)

/Martin