Re: FRÅGOR.

On Mon, Nov 20, 2000 at 09:57:26PM +0100, Anders Holmberg wrote:
> Hej
> Frågar man får man ju oftast svar och därför gör jag detta nu:
> Hur fr man script att logga kommandon och annat som händer vid prompten?
> Jag försöker logga ett felmeddelande jag får från pdftotext men nähä det
> funkar bara inte.
> Jag skriver följande:
> script -a pdfsvar och sen skriver jag kommandot för pdftotext och det vill
> inte fastna.
> Måsta jag stanna script på något sätt först eller vad ska jag göra?

script kör alla kommandon i ett nytt skal, och det skrivs ner till filen
(pdfsvar) när man avslutar skalet (Control-D eller 'exit')

Det går även att ange -f (flush) för att script ska skriva ner saker
kontinuerligt.

/ Martin

--
Harrison's Postulate:
  For every action, there is an equal and opposite criticism.