ipchains

Hej!

Jag har satt en brandmur mellan kabeltevemodemet och mitt interna
nätverk, men jag vill komma åt vissa tjänster utifrån. Nu har jag satt
upp rinetd för att göra det, men jag tänkte att det väl borde gå att
göra med ipchains så att jag får se den externa adressen på intranätet,
men jag vet inte hur.

Så, vad skall jag skriva för att brandmuren (vars externa ip-adress på
eth0 ändras via dhcp), automatiskt skall skicka vidare alla anrop på
port X till en maskin på det interna nätverket?

--
\\//
peter - http://www.softwolves.pp.se/

  Statement concerning unsolicited e-mail according to Swedish law:
  http://www.softwolves.pp.se/peter/reklampost.html