Re: lockd

Hej igen...

Du kan även kolla så att dessa rader finns med i
/etc/network/interfaces

auto lo
iface lo inet loopback

Om inte dom finns så funkar det inte...
du kan även kolla om lo är konfigurerat rätt
med 'ifconfig lo'
Om allt är bra ska du få ett svar som ser ut
ungefär såhär:

lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16192  Metric:1
          collisions:0 txqueuelen:0

/I