Re: quota problem?

Det är ett script som körs varje dag som kontrollerar ifall användare
börjar överskrida sin quota på disken.

Problemet verkar vara att ditt cronscript inte funkar längre kolla i
/etc/cron.daily/quota och se vad det gör. Antagligen kör det
filen /usr/sbin/warnquota. Så gör iallafall mitt quotascript.

För att ta bort felmeddelandet kan du ta bort det (/etc/cron.daily/quota)
om du inte utnyttjar quotas. Annars för du köra det manuellt och se vad
som går fel och fixa det. :P

All output som kommer ifrån cron mailas till root. Normalt ska det inte
vara någon output alls.

MVH,
Johan Bergström	 Phone: +46 (0)13  247963  Email: Johan.Bergstrom@frontec.se
BOFH		 Mobil: +46 (0)708 247963  Web  : www.frontec.se