Diald... jag får grått hår...

Nu har jag letat runt som en galning och försökt gång på gång att få
igång diald... Säkerligen är det något urfjantigt jag missat
någonstans!

Jag kör Debian på en 486'a med ethernet lokalt och modem ut. Tanken
är att flytta över NAT-routern från MAC'en (IPNetRouter) till
linux-burken, men det är som bekant olika världar!

Mitt största problem just nu är att jag fått eländet att ringa upp,
men direkt efter handskakningen (0-3 sekunder efter) klipps linan...
Min misstanke är att problemet ligger i överlämnandet av anslutningen
till pppd.

Innan jag installerade diald funkade ppp-anslutningen perfekt, och
jag kom åt mitt interna nätverk utan problem. Jag kommer fortfarande
åt mitt interna nätverk.

Några tips?
Någon som kan skicka mig kopior på deras setup-filer (om de är ändrade
från de som kommer från distrubutionen)?
Någon som behöver mina filer för att hjälpa, och i så fall vilka...

Visserligen har kalufsen sakta minskat av naturliga skäl, men nu går det
allt för snabbt för min smak!
--

Vänliga hälsningar:

Örjan Kaddik		Email:         kaddik@telia.com
Fjärdingsmansv. 184		alternativ:  t97_kkn@t.kth.se
192 70  SOLLENTUNA		hemsida:     www.t.kth.se/t97_kkn/

Tel:     08-626 78 22		Mob:            070-526 78 22
Tel:     08-594 732 30	Fax:             08-594 732 31

PGP, use it! Get my public key from:
http://keys.pgp.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0x9D099E1F
Get your PGP at http://web.mit.edu/network/pgp.html