locale

Vid alla möjliga tillföllen spottas nu:
---
perl: warning: Setting locale failed.
perl: warning: Please check that your locale settings:
        LANGUAGE = (unset),
        LC_ALL = "sv_SE.ISO-8859-1",
        LC_CTYPE = "sv_SE",
        LANG = (unset)
    are supported and installed on your system.
perl: warning: Falling back to the standard locale ("C").
---
Jag har just installerat de nya woody-helix-paketen. Jag har sv_SE
locale på datorn. Dselect skriker det  hela tiden, och exempelvis xmms
säger:
Gdk-WARNING **: locale not supported by C library
åäö i program har bytts till aa, ae oe, men vid promten funkar det.

Alien skriker:
rpm: /usr/lib/libdb.so.2: no version information available (required by
/usr/lib/librpm.so.0)
vid konvertering till .deb, men det kanske har med något annat att göra.
Vet någon vad det är som gått fel?

/Rustan