Re: Fler problem med X

Lessen för förra mailet, inte meningen att det skulle skickas, fixade
problemet innan jag hann sända iväg frågan. Nu har jag dock försökt fixa
en annan sak t två dagar utan att lyckas. Jag har en tre-knappars mus som
funkade under X3.3 med microsoft-protocol och chordmiddle. Nu funkar
musen, men inte mittenknappen. I /etc/X/XF86Config:
---
Section "InputDevice"
    Identifier  "Mouse1"
    Driver      "mouse"
    Option "Protocol"    "Microsoft"
    Option "Device"      "/dev/ttyS0"
    Option "ChordMiddle"
EndSection
---
Jag kan därenot klistra in om jag trycker höger+vönster mus, som om raden:
#    Option "Emulate3Buttons"
vore okommenterad.

Jag har två grafikkort och två skärmar och skulle vilja använda båda i
samma x-session, så att när musen förs till höger hoppar den över till den
andra skärmen. Hur gör man lättast detta? Är x2x bra?

cat $DISPLAY ger en tomrad, skall inte det ge :0.0 eller nåt liknande?

Jag har precis börjat använda debian, så saker kanske inte funkar som jag
är van från att ha haft en röd hatt.
/Rustan