Re: Svenskt tangentbord i X på en potatis installation

Hmm.. En liknande fraga.. Har en laptop med amerikanskt tangentbord, hur
ska jag gora for att fa in de svenska tecknen pa tangentbordet (i X)?

Hade tankt anvanda alt-tangenten for att skriva a, a och o :)
Har luskat ut hur man fixar till tangenterna med xmodmap, men jag lyckas
anda inte skriva tecknen, eftersom alt inte fungerar som
"modifierare". (Finns ingen AltGr tangent)
Har testat RightAlt   ModeShift i XF86Config, men det hjalper inte..

Alltsa.. Amerikanska tangentbord har bara 2 symboler pa varje tangent, hur
far jag in tre? Observera att jag vill behalla amerikansk layout, men aven
trycka in svenska tecken nanstans...

Hoppas nagon forstar vad jag svamlar om..

	/Emil