Re: Problem med nätverkskort

On Fri, Aug 18, 2000 at 09:40:16PM +0200, Cristian Ionescu-Idbohrn wrote:

> Hittar ingen referens till just din realtek-kort-model i kärnans källkod.
> Är det ett PCI kort? Vad är det för nätverksdrivrutin du laddar?

Hittade mitt kort i /proc/pci som du sa. Jag hade laddat drivrutiner för NE2000 (det skulle vara kompatibelt). När jag nu läste lite nogrannare i Ethernet-howto, stod det att vissa kort utger sig för att vara kompatibla fast de inte är det. Men som som tur var fanns det en drivrutin under development.

Whohoo!

"Also note that various card makers have been known to put `NE2000
Compatible' stickers on their product boxes even when it is completely
different (e.g. PCNet-PCI or RealTek 8139).  If in doubt check the
main chip number against this document."

Tack för hjälpen.

--
Henrik Andersson <henrik.andersson@post.netlink.se>

Its name is Public Opinion.  It is held in reverence.  It settles everything.
Some think it is the voice of God.
                -- Mark Twain