Uppdatera paketlistan i Dselect ouppkopplad?

Jag använder apt genom dselect och har direkt tillgång till Internet,
men det senare kommer jag snart att inte ha längre. Vad jag undrar är
om man kan, och framförallt hur man gör, för att göra det samma per
diskett.

Dvs. vilken (vilka?) fil laddar dselect ned då man gör "update" och
hur får man dselect att läsa den ifrån ett lokalt bibliotek?

Sedan tänkte jag installera paketen med "dpkg -i" men dselect ger en
relativt bra översikt.

Tpf.

--
( GnuPG/PGP key @ www.dtek.chalmers.se/~d4jonas/  !     Wei Wu Wei     )
( Meaning of U2 Lyrics, Roleplaying, Emacs/Gnus   !  To Do Without Do  )