kompilering

Jag har nyligen kompilerat en kernel och den verkar fungera fint. Vad jag undrar
är:

1. När jag ska komilera kerneln nästa gång, kan jag använda samma
"/usr/src/linux/"-träd igen? Eller måste jag radera och packa upp källkoden
ånyo? Jag är inte riktigt inbegripen i vad som händer vid "make dep" och "make
clean". Det låter ju som om något försvinner.

2. Kan "C:\LINUX\LOADLIN.EXE" ladda en bzImage? Jag gjorde en zImage för
säkerhets skull. Lilo har en tendens att strula till MBR på hårddisken. Det har
även hänt att hårddisken inte vill bota i några enstaka fall.

3. "make menuconfig" fungerar inte när jag försöker configurera 2.0.36, jag har
nurses installerat.

4. Vilken kernel (stabil) är att rekommendera för en AMD486 120 Mhz?

Några idéer?

purjo