Re: Logitech mouseman problem

Ingemar Fällman:

> Kör jag gpm så funkar den inte i X, jag har försökt att ställa in /dev/gpmdata
> som device men utan lyckat resultat.

Jag hade samma problem nyss. Jag löste det genom att *inte* använda gpm som
repeater (ta bort -R från append i /etc/gpm.conf), och sedan ställa in X att
använda rätt musenhet.

> PS. Är det nån som vet hur man får liv i scroll hjulet i X, så att man kan
> scrolla i netscape??

Ställ in 'Protocl "MouseManPlusPS/2"' i /etc/X11/XF86Config så fungerar det.
Dock inte i Netscape 4, men det fungerar i Opera, och i GNOME och KDE.

--
\\//
peter - http://www.softwolves.pp.se/