Logitech mouseman problem

Hej alla glada Debian folk där ute...

Jag har ett litet problem som jag hoppades på att nån redan löst..

Jag köpte nyligen en Logitech MouseMan 3 knapp (Mitten knappen
är scroll). Problemet är att den vill inte funka i X och med gpm samtidigt.

Kör jag gpm så funkar den inte i X, jag har försökt att ställa in /dev/gpmdata
som device men utan lyckat resultat.

Om någon råkat ut för samma problem som mig och lyckats lösa det så skulle
jag va glad om ni kunde hjälpa mig..

Tack på förhand

/Ingemar

PS. Är det nån som vet hur man får liv i scroll hjulet i X, så att man kan
scrolla i netscape??