Re: termcap + base-passwd problem

On Thu, Dec 02, 1999 at 07:04:33PM +0100, Jocke wrote:
> Hej alla,
>
> Har stött på lite problem när jag försöker apt-get upgrade
> Undrar om nån kan hjälpa mig.
>
> Konstigheterna började med att jag försökte installera esound
> (termcap problem) och sen när jag gjorde en upgrade.
> (2.2.11 potato)
>
> [...]
>
> Cannot find termcap: Can't find a valid termcap file at /usr/lib/perl5/5.005/Term/ReadLine.pm line 305
>
> [...]
>
> /var/lib/dpkg/info/base-passwd.postinst: line 57:   432 Segmentation fault      update-passwd --verbose
> [...]

Båda dessa problem finns rapporterade i felrapporteringssystemet. Den första
varningen kan man tydligen slippa genom att installera paketet
"libterm-readline-gnu-perl". Det andra buggen är critical så den blir troligen
fixad ganska snart om det inte är det redan.

--
Fredrik Hallenberg                             hallon@lysator.liu.se
http://www.lysator.liu.se/~hallon              hallon@debian.org