Re: OT disco NTFS inmontable

Una herramienta que en este tipo de situaciones me ha salvado y
permitido acceder/recuperar todos los datos en dispositivos que tenían
comportamientos como el que mencionas:

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

«[TestDisk] was primarily designed to help recover lost partitions
and/or make non-booting disks bootable again when these symptoms are
caused by faulty software: certain types of viruses or human error
(such as accidentally deleting a Partition Table). Partition table
recovery using TestDisk is really easy. (...)»

Me parece que incluso está en los repositorios de Debian, si no recuerdo mal.