Re: Recuperar un disck

El Fri, 19 Jul 2013 15:44:50 +0200, hubble escribió:

(me parece que se te ha colado :-P)

> El Fri, 19 Jul 2013 12:40:01 +0200
> Pere Nubiola Radigales <pere@nubiola.cat> va dir:

(...)

> [...]
>
> # dd if=/dev/el_teu_disk  of=nom_del_fitxer_que_vulguis_fer_la_imatge
>
> si no fas el dd pasa directament a intentar recuperar les dades, jo et
> recomaraia testdisk. si el disk està malament, cada vegada que facis
> girar el disk és probable que es trenqui alguna cosa més (un disk crec
> que gira unes 5.000 voltes per minut), per això les úniques pases que
> et recomano es: dd si vols fer backup de la partició i una recuperació
> de dades amb un programa del disk o de la imatge, com tu vulguis (els
> profesionals es decanten per recuperar desde la imatge).

@Pere: Jo provaria amb l'aplicació de verificació d'errors del propi
fabricant del disc dur, si el disc s'ha malograt malamanet i té sectors
defectuosos és possible que puga recuperar·los, es a dir, que els marque
com no legibles per a que al menys puga muntar el disc i extraure les
dades.

Salut,

--
Camaleón