Re: wi fi

On Sun, Jun 14, 2015 at 09:13:15AM BST, Zbigniew Dachowski wrote:

> Dzień Dobry

> Od kilku lat testuję systemy operacyjne linux. Ucieszyła mnie nowa
> dystrybucja Debian 8. Ale ponownie nie ma instalatora sieci wi-fi.

Instalator owszem, obsluguje karty WiFi[0] - byc moze Twoja karta nie
jest wspierana[1] lub wymaga niewolnego firmware[2].

> Albo nie potrafie tego zrobic. Chyba dlatego linux pozostanie tylko
> systemem dla wybrańców a nie dla ludzi.

Raczej to pierwsze :^) - Linux, jak i inne wolne systemy, np.: OpenBSD,
sa dla ludzi ktorzy potrafia czytac dokumentacje[3] ;^)

> Proszę o podanie, jesli to mozliwe lub przez uprzejość wskazać
> graficzny program instalacji sieci wi fi na laptopie. Taki,który
> rozpozna sieć domową bez problemu i ręcznego jej dopisywania.
> Bardzo proszę jesli to możliwe o pomoc.

Ponizsze linki powinny na poczatek wystarczyc.

[0] https://www.debian.org/releases/stable/amd64/ch02s01.html.en#network-cards
[1] https://wiki.debian.org/WiFi
[2] https://www.debian.org/releases/stable/amd64/ch06s04.html.en
[3] http://rtfm.killfile.pl/#zanim