Poczta z dostępem przez https

Witam.
Piszę z prośbą o poradę. Chciałbym zainstalować serwer poczty na najnowszej stabilnej dystrybucji Debiana i przenieść do niego skrzynki z innej dystrybucji Linuxa. Dostęp do poczty powinien być również przez https.

W tej chwili jest tam qmail z możliwością dostępu poprzez Horde.
Zastanawiam się, czy nie warto użyć innego zestawu - stąd prośba.

Sytuacja jest następująca. Około 100 skrzynek pocztowych, zwiększenia liczby nie przewiduję.
W niektórych skrzynkach masa plików o sumarycznej objętości ponad 2GB w skrzynce.
Cała poczta przychodząca  i wychodząca przechodzi przez bramkę zarządzaną przez kogoś innego. Tam dokonywane  jest filtrowanie antyspamowe poczty przychodzącej z Internetu.
Mój serwer powinien wysyłać jedynie pocztę tworzoną przez użytkowników mających konta na nim.

Najbardziej zależy mi na dwóch rzeczach: maksymalnym zabezpieczeniu przed rozsyłaniem spamu oraz prostocie instalacji, konfiguracji i późniejszych aktualizacji.

Chęć maksymalnego zabezpieczenia przed rozsyłaniem spamu wynika między innymi z faktu, że na tym serwerze będą również strony www użytkowników (niektóre z utworzonymi formularzami do wysyłania różnych danych), czasem ludzie instalują różne własne 'wynalazki', stosują żenująco słabe hasła itp.

Prostota instalacji i późniejszej obsługi - bo to jedno z wielu zajęć które mam na głowie, a w dodatku serwer jest dość intensywnie używany i będzie mało czasu na uruchomienie nowego.
Chodzi o to, aby uruchomienie go przebiegło możliwie bezproblemowo i szybko.

Jedną z możliwości jest zachowanie  rozwiązania dotychczasowego: qmail + Horde.
Zastanawiam się jednak dlaczego np. domyślnie instalowanym serwerem na Debianie jest
Exim - może bardziej 'pasuje' do tej dystrybucji? Ostatnio słyszałem też dobre opinie o Posfixie.

Podobnie z dostępem przez http. Na obecnie działającym serwerze zauważyłem w logu Horde dużo komunikatów o błędach.
Zacząłem szukać ich znaczenia w Internecie - nic, w FAQ na stronach Horde - nic,
wysłałem 3 listy na adresy znalezione na stronach Horde - nic, zamieściłem pytanie
na serverfault.com - nic. I zastanawiam się: może np. zainstalować roundcube?

Zależy mi na opiniach osób, które instalowały lub używają serwera poczty, typu: "Polecam ...", albo "Miałem kłopoty z...". Opinie mogą być różne, dlatego proponuję, aby nie przekształciły się w 'świętą wojnę'.
W końcu każdy ma swoje doświadczenia i może mieć swoje zdanie.

Ponieważ mój list może być pierwszym w tym roku, chciałbym życzyć tym, którzy mają ochotę pomagać innym, aby mieli satysfakcję z tego co robią.

Z podziękowaniem za wszystkie uwagi,
Leszek Pańkowski