Re: gadu-gadu (klienci)

On 2013-06-01 16:49, Marcin wrote:
> Co złego w kadu?

W sumie to chyba nic... ale jakbyś np. chciał niepostrzeżenie wstawić do
Debian'a swojego trojana, który np. wykrada hasła do polskich banków,
allegro albo czegoś w tym rodzaju to jak byś to zrobił?

Nie za bardzo wiem jak jest z ochroną przed tego typu sytuacjami w
dystrybucji... podejrzewam że słabo. (??)

A kadu nie dość że dobrze mnie targetuje (mieszkam w Polsce, mam konto w
jednym z banków) to jeszcze pewnie mało kto się tym pakietem interesuje
(oprócz kilku Polaków).

Nie posądzam nikogo konkretnego o złe intencje i naprawdę sądzę że kadu
jest super, ale to trochę słabe gwarancje.

Zainstalowałem ze źródeł na oddzielnym użytkowniku. Pewnie można by też
uruchamiać w VM.

Problem jest w tym że w Debian'ie nie ma poziomowania przywilejów dla
pakietów ani nawet żadnego API --- jak pakiet się instaluje to dostaje
po prostu root'a, AFAIK. Mam rację?

--
http://people.eisenbits.com/~stf/
http://www.eisenbits.com/