Nieprzerwane komunikaty na konsolach

Witam.
Mam awarię serwera (Debian 6.04). Na wszystkich konsolach tekstowych prawie nieustannie lecą komunikaty typu:
Dropping: IN=eth1 OUT=MAC= ... SRC= "" DST=... LEN=..

'eth1' to jego wyjście. Po 'SRC' jest adres mojej sieci i zmieniające się numery komputerów z tej sieci.
Po 'DST' jest albo adres mojej sieci z ostatnim członem '127', albo '255.255.255.255'.
Odpięcie kabla sieciowego przerywa potok komunikatów.

Wydaje mi się, że jest to jego awaria, ponieważ drugi serwer z identycznym systemem podpięty do tego samego switch'a nic nie pokazuje. Pingi z tego drugiego serwera na kilka numerów wyświetlanych po 'SRC' pozostały bez odpowiedzi.
Wreszcie na uszkodzonym nie udaje się zamontować zewnętrznego dysku (sygnalizuje "Unhandled error code ... unable to read superblock ... mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on dev/sdb1 ...), który na drugim serwerze montuje się i czyta bez problemów.

Uszkodzony to serwer www. Od strony użytkowników wydaje się działać - pokazuje swoje strony, można się z nim połączyć przez putty i działać, kopiować między nim a stacją roboczą np. przez WinSCP.

Mam podejrzenie nie poparte żadnym dowodem, że może to być sprawa pamięci. Kilka miesięcy temu na tym serwerze uległa uszkodzeniu jedna z partycji tak, że nie udało się jej naprawić. Złożyłem to na karb dysku i zainstalowałem system na innym. Starego niestety nie przetestowałem.

Podstawowy problem polega na tym, że przydałoby się, aby serwer działał dla użytkowników przynajmniej przez kilka dni (pewna terminowa sprawa).

Stąd pytania:
a/ czy na podstawie tego opisu można podać najbardziej prawdopodobne powody awarii?
b/ co byście doradzali: odczekać te kilka dni licząc że nic gorszego nie nastąpi, czy jednak działać już teraz, chociaż np. po restarcie może być jeszcze gorzej?

Z podziękowaniem za wszystkie uwagi,
L. Pańkowski